.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ساماندهي260 خانوار جنگل‌نشين در گيلان

مديركل منابع طبيعي گيلان گفت: امسال 269 خانوار جنگل‌نشين و بيش از 35 هزار واحد دامي ساماندهي مي‌شوند كه اين امر آزادسازي 700 هكتار از اراضي ملي استان را در پي دارد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس ، رسول محمدي در جلسه منابع طبيعي استان افزود: در سال جاري طرح‌هاي آبخيزداري، جنگل‌كاري، حفاظت، جنگل‌داري و ... با اعتبار 220 ميليارد ريال و به شرط تخصيص كامل اعتبارات در گيلان اجرا مي‌شوند.
وي ادامه داد: امسال با تخصيص كامل اعتبارات پيش‌بيني شده، بيش از 5/4 ميليون اصله انواع نهال در استان توليد مي‌شود، ضمن اينكه توسعه، احيا و غني‌سازي بيش از 3 هزار و 500 هكتار از جنگل‌هاي گيلان، خروج 269 خانوار جنگل‌نشين و بيش از 35 هزار واحد دامي صورت مي‌گيرد.
محمدي طرح مديريت پايدار مراتع استان شامل پروژه‌هاي كودپاشي، بذرپاشي، بهسازي چشمه‌سارها، ساخت و نصب آبشخورهاي گالوانيزه، قرق و ... در سطح 224 هكتار از مراتع را ديگر برنامه‌هاي منابع طبيعي گيلان در سال جاري برشمرد.
مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري گيلان با بيان اينكه حفاظت، يكي از مسائل و مشكلات استان است، تصريح كرد: در سال 88 بيش از 97 كيلومتر كمربند حفاظتي با نصب پايه‌هاي بتني در گيلان ايجاد مي‌شود تا برخي اختلاف‌هاي مرزي بين منابع ملي و مستثنيات مردم برطرف شود.
وي با اشاره به اينكه امسال كار كنترل و مقابله با آفت‌ها و بيماري‌ها در سطح 3 هزار و 770 هكتار از جنگل‌هاي استان انجام مي‌شود، گفت: با همكاري سپاه و بسيج سازندگي 214 نفر از نيروهاي بسيجي در كنار نيروهاي يگان حفاظت منابع طبيعي كار گشت و مراقبت از عرصه‌هاي ملي و گلوگاه‌هاي حساس گيلان را بر عهده دارند و براي مراقبت بهتر از جنگل‌ها بيش از 11 كيلومتر راه جنگلي در استان احداث مي‌شود.
محمدي اعتبارات ملي آْبخيزداري گيلان در سال جاري را 2 ميليارد تومان اعلام كرد و افزود: اين اعتبارات با افزايش 25 درصدي نسبت به سال گذشته در مباحث ساماندهي حوزه‌هاي آبخيز بحراني، حوزه آبخيز سد سفيدرود، اراضي شيب‌دار و ... هزينه مي‌شود.
مديركل منابع طبيعي گيلان اعتبارات استاني بخش آبخيزداري در سال جاري را 700 ميليون تومان بيان كرد و اظهار داشت: اين اعتبارات شامل اجراي عمليات مطالعه زمين لغزش‌ها، گابيون‌بندي، خشكه‌چيني، احداث بندهاي سبك و پانكت‌بندي است.
وي اجراي پروژه طرح اراضي شيب‌دار گيلان را كه براي نخستين بار در سال جاري انجام مي‌شود، بسيار مهم و ضروري دانست و تاكيد كرد: از آنجا كه بيش از 90 درصد اراضي استان شيب‌دار هستند و مردم در آنها اقدام به زراعت مي‌كنند، براي جلوگيري از فرسايش خاك در اين اراضي با اجراي ترانس‌بندي مناسب شيب عرصه شكسته شده و به باغ‌هاي مثمر تبديل مي‌شوند.
محمدي اجراي طرح مذكور را در سطح 100 هكتار اراضي شيب‌دار استان بيان كرد و گفت: علاقه‌مندان مي‌توانند با دريافت يارانه و درختان مناسب منطقه، در اين پروژه شركت كنند.
مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري گيلان واگذاري 336 هكتار از اراضي استان براي احداث مسكن مهر، تعرفه 15 نقطه براي احداث استراحتگاه‌هاي بين راهي، انجام مطالعات مشترك در 60 منطقه نمونه گردشگري گيلان، واگذاري 15 نقطه از استان براي احداث 16 مجتمع دامپروري را از جمله اقدام‌هاي انجام شده در راستاي تحقق مصوبات سفر هيئت دولت براي ساير دستگاه‌ها برشمرد.
وي آمادگي منابع طبيعي گيلان را براي واگذاري مديريت پارك‌هاي جنگلي استان و نهالستان‌هاي دولتي اين اداره كل به بخش خصوصي اعلام و خاطرنشان كرد: در راستاي اجراي اصل 44 قانون اساسي در سال گذشته مديريت پارك جنگلي قلعه رودخان و نهالستان كياشهر به بخش خصوصي واگذار شد و پارك سراوان نيز در شرف واگذاري است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.066 seconds.